[Trend Tour 2016] Vlog 4: Portland, part 2

[Trend Tour 2016] Vlog 4: Portland, part 2
  • Design
  • 29 sep 2016 @ 08:28
  • Link
  • Peter Heshof
    Peter Heshof

    strateeg & tijdgeest-watcher, oprichter BLOOM
    BLOOM
  • Trends

We blijven in Portland. Millennials willen geen gemiddelde smaak, maar zijn op zoek naar smaaksensaties, zoals te zien bij het Organic Beer Fest en bij de stadsbrouwerij Deschutes, met 26 biersoorten op tap en daarnaast nog vele seizoens-, reserve- en experimentele bieren in huis.

Je vindt hier niet zozeer de fruitige zoete biertjes, maar juist bitterder smaken en zuur bier (is niet mijn favoriet). Bij de beste ijsverkoper Salt & Straw staan ze ook in de rij voor de smaakjes, bijvoorbeeld de Pear Blue Cheese. Daarnaast komen ze iedere vier weken met nieuwe smaken, wat liefhebbers een extra reden geeft om weer een ijsje te halen. Personalisatie, met de hand (af)gemaakt en liefst in eigen zaak gerookt, gebrouwen, gebakken, gemixed, gebrand is het summum en daar willen mensen extra voor betalen. Niet alleen de kleine merken, ook de grotere spelers tonen graag het hand made product. Zoals de Ice Tea (hand shaken) bij Starbucks. Bij SweetGreen - waar je de lekkerste bowl salades zelf kunt samenstellen - snijden en wassen ze de boerenkool voor je neus.

365 is de nieuwe formule van Whole foods market (met nu drie winkels) om met name millennials aan te spreken. Veel millennials zijn bewuste foodkopers, ze willen weten wat er in zit en waar het vandaan komt. Vanuit de insight: You worry about the ingredients is hun credo: It’s all good 365! Omdat de producten die ze aanbieden aan hun hoge standaarden moeten voldoen qua natuurlijkheid, dierenwelzijn, geen GMO, geen antibiotica et cetera. Ze willen met hun hoge standaarden het verschil maken.

Tenslotte breng ik een bezoek aan creative agency OMFGCO, die onder meer werken voor Ace hotels en Stumptown Coffee. Ze hebben hun creativiteit ook vertaald naar twee bijzondere kamers.





Peter Heshof

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken