[Trend Tour 2016] Vlog 4: Portland, part 2
- Design
- 29 sep 2016 @ 08:28
- Link
-
Peter Heshof
strateeg & tijdgeest-watcher, oprichter BLOOM
BLOOM - Trends
- 29 sep 2016 @ 08:28
- Peter Heshof
We blijven in Portland. Millennials willen geen gemiddelde smaak, maar zijn op zoek naar smaaksensaties, zoals te zien bij het Organic Beer Fest en bij de stadsbrouwerij Deschutes, met 26 biersoorten op tap en daarnaast nog vele seizoens-, reserve- en experimentele bieren in huis.
Je vindt hier niet zozeer de fruitige zoete biertjes, maar juist bitterder smaken en zuur bier (is niet mijn favoriet). Bij de beste ijsverkoper Salt & Straw staan ze ook in de rij voor de smaakjes, bijvoorbeeld de Pear Blue Cheese. Daarnaast komen ze iedere vier weken met nieuwe smaken, wat liefhebbers een extra reden geeft om weer een ijsje te halen. Personalisatie, met de hand (af)gemaakt en liefst in eigen zaak gerookt, gebrouwen, gebakken, gemixed, gebrand is het summum en daar willen mensen extra voor betalen. Niet alleen de kleine merken, ook de grotere spelers tonen graag het hand made product. Zoals de Ice Tea (hand shaken) bij Starbucks. Bij SweetGreen - waar je de lekkerste bowl salades zelf kunt samenstellen - snijden en wassen ze de boerenkool voor je neus.
365 is de nieuwe formule van Whole foods market (met nu drie winkels) om met name millennials aan te spreken. Veel millennials zijn bewuste foodkopers, ze willen weten wat er in zit en waar het vandaan komt. Vanuit de insight: You worry about the ingredients is hun credo: It’s all good 365! Omdat de producten die ze aanbieden aan hun hoge standaarden moeten voldoen qua natuurlijkheid, dierenwelzijn, geen GMO, geen antibiotica et cetera. Ze willen met hun hoge standaarden het verschil maken.
Tenslotte breng ik een bezoek aan creative agency OMFGCO, die onder meer werken voor Ace hotels en Stumptown Coffee. Ze hebben hun creativiteit ook vertaald naar twee bijzondere kamers.
-
Peter Heshof
- Werkt bij: BLOOM
- Functie: strateeg & tijdgeest-watcher, oprichter BLOOM
- Website:http://www.tobloom.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing